life-begins-in-malmoe

Direktlänk till inlägg 18 november 2009

Stiltje vs. stress

Av Niklas Herrström - 18 november 2009 19:40

Såja. Nu har jag varit i lägenheten igen. Tredje gången i rad utan att göra någonting handgripligen. Egentligen är det "alla gånger i rad" utan att göra någonting. Det enda jag gjort var att riva ner 0,1x1,0 m tapet i fönsternischen i köket vid en tidpunkt då jag led av tillfällig sinnesförvirring (även känt som inspiration). Tapeten ligger kvar i fönsterkarmen, trots det faktum att en rulle med sopsäckar ligger blott två meter därifrån. 


Nåväl, helt handlingsförlamad har jag inte varit. Jag har faktiskt kört dit en del saker. Däribland Pernilla. Så klart! Av bilderna att döma kan man lätt bilda sig uppfattningen att jag föredrar att inreda mitt hem på ett tämligen spartanskt vis. Så är naturligtvis inte fallet, men jag gör som jag bestämt - skyndar långsamt! 


Ett skäl till att jag inte varit förmögen att uppbringa kraft nog att ta mig till Malmö stavas jobb. Arbete. I min enfald trodde jag att måndagens lansering av www.lkf.se (för vilket jag och mitt huvud ansvarade) skulle ge mig en lugnare och mer dräglig vardag på jobbet. Icke! Måndagen var förvisso ganska så lugn, men igår och idag är det precis som de senaste tre månadernas stressiga dagar; fyllda av en total avsaknad av struktur och ständigt springande i korridorerna, samtal som ska ringas/svaras på, e-mail som ska skrivas, delegering, dra i trådar, stämma av, fatta beslut. Härligt!! I love it! 


Bilder från söndagskvällen i lägenheten kan beskådas här nedan:

        


 
 
Veronica

Veronica

18 november 2009 23:05

Du vet väl vad man säger?!
Less is more.

Nyskapande om inget annat.
Kartongerna på golvet...är de tänkta som små avlastningsbord då eller ;)

Kram

http://got-a-case-of-bipolar-life.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Niklas

18 november 2009 23:15

Jag lever helt efter devisen less is more ;)

Jag sa ju att jag vill ha hjälp med lägenheten! Jag bjuder på kaffe? :)

Kartongerna är numera staplade i ett av hörnen. Tänkte använda dem som någon form av konstinstallation.

Originellt var ordet!

 
Ingen bild

Edmund

20 november 2009 19:41

Du r en stress junkie niklas :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niklas Herrström - 1 augusti 2011 11:29

Helgen har inte spenderat särskilt mycket i köket, men i lördags började jag montera det jag köpt på IKEA i fredags kväll. Ja, jag vet; vem besöker IKEA en fredagkväll? Tydligen väldigt, väldigt många!   Innan jag begav mig ut för fotbollsmatch m...

Av Niklas Herrström - 31 juli 2011 23:56

I fredags kom så elektrikern och kopplade in häll och ugn. Han fick också dra om de kablar som jag, idiotiskt och oförsiktigt nog, hade borrat av i min iver att sätta upp reglar på väggen. Ett smärre mirakel gjorde att jag inte fick flera hundra volt...

Av Niklas Herrström - 26 juli 2011 01:28

Dagen har varit lång, och relativt händelserik.      Jag köpte en köksblandare, som jag ivrigt packade upp. Det blev en missräkning med vattenanslutning, så jag fick köra ut till Svågertorp ännu en gång och handla två 10/15-nipplar på Bauhau...

Av Niklas Herrström - 25 juli 2011 00:47

Alltså. Nu är det riktigt skönt att vistas i köket. Bara att kika in skänker en lyckokänsla till mitt hårt prövade sinne.    Ett stort tack till Veronica som ombesörjde lån av sticksåg och hjälpte mig med det spännande, och stundom smått förtvivl...

Av Niklas Herrström - 18 juli 2011 19:29

Nu har det hänt grejer! I vanlig ordning; varför har jag inte gjort detta tidigare? (okej, den frågan har faktiskt ett bra svar; jag har haft fullt upp med att sätta upp och ta ner skåp, eller om det var ta ner dem för att sedan sätta upp dem igen..?...

Ovido - Quiz & Flashcards