life-begins-in-malmoe

Alla inlägg den 11 november 2009

Av Niklas Herrström - 11 november 2009 22:16

Precis vaknat. Dags att sova igen.


Evigt trött idag.


Ny intensiv arbetsdag imorgon.


Måndag hägrar.


Men först - fredag!

Av Niklas Herrström - 11 november 2009 18:17

Olja in fiskbensparketten och lägga flytande furugolv i kök och sovrum? *Hmm*

Av Niklas Herrström - 11 november 2009 16:51

Idag blev det så skuldebreven undertecknade. Känns ganska abstrakt. Att låna en "fantasisumma" med pengar alltså. Själva undertecknandet kändes väldigt konkret. Jag skrev nog min namnteckning och datum ett 20-tal gånger. Men vadå? Det är det ju värt!


Ett tips till er som känner att det kan vara dyrt att köpa bostad:


"Det som är dyrt idag är billigt imorgon. Priset på bostäder har ökat stadigt sedan Jesus tid"

/Boende i föreningen till vilken jag ämnar flytta.


Klokt! Nu är denna klokhet ingen universell regel, men spontant känner jag (och jag känner även likadant efter en snabbanalys av min magkänsla) så stämmer detta påstående säkerligen i alla fall utom i de som får statuera undantagen som bekräftar regeln.


Imorgon är det återigen en dag som saknar anknytning till lägenheten - i en rent konkret mening alltså. 


Fredag kl 10 är det nyckelöverlämning. Hur skönt blir inte det?


Sedan börjar de abstrakta tankarna kring kakel, färg, golv etc. att överföras till konkreta handlingar (är det tänkt). 


Det kommer att ta tid.


Låt det ta tid!

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards