life-begins-in-malmoe

Alla inlägg den 12 december 2009

Av Niklas Herrström - 12 december 2009 20:47

Ikväll har det så hänt. Etapp ett är avklarad. Allt rivningsarbete är, i princip, avklarat. Ikväll åkte det sista "ut", vilket, för att skriva i klartext, snarare innebär "upp". 


Jag fick ett ryck och drog upp golvet. Igen. Och igen. Nu har jag dragit upp tre lager golv. Bara lump kvar.  Skönt!


Dessutom är det nya golvet också inhandlat och ditlagt. Observera inte inlagt/utlagt. 


T.o.m de seglivade golvlisterna är borttagna. Bortrivna. Avbrutna. Sönderslitna. De klamrade sig fast rejält. Inte undra på när jag såg vilka spikar de satt fast med.


Imorgon blir det återvinningscentralen med golvresterna. Därefter börjar återställandet med vägginklädnad och grundmålning vad det lider.


Härligt!


   Andra lagret av tre är delvis borttaget.


   Tredje lagret på väg att släppa.


   En riktigt gammal klenod.


  

Slipdamm och odörer lindras lite av min "Japan-mask".


   Kvällens skörd.


   Slagfält fyllt av "golvlist-lik".


   En av mina tio antagonister. 

Av Niklas Herrström - 12 december 2009 16:52

Idag har en hel del av det gamla åkt ut och en del av det nya har burits in.


Ut:

  

In:

  


Nu börjar det snart likna något!

Ovido - Quiz & Flashcards