life-begins-in-malmoe

Alla inlägg den 16 december 2009

Av Niklas Herrström - 16 december 2009 00:28

Trots min dekadens tog jag mig i kragen och satte igång arbetet med att slutföra "grunden" för sovrummet, dvs. väggbeklädnaden. 


Arbetet fortskred i stilla mak under några timmar (det gäller trots allt att få lite snits på det hela!), och när klockan närmade sig tolv skulle jag lägga sista handen vid lim och väv. Efter en lång kväll med limmande, skärande, mätande etc. så var jag väldigt nöjd över att jag äntligen skulle kunna gå och lägga mig, och samtidigt vara färdig inför nästa etapp.


Naturligtvis så blev denna glädje kortvarig. Det visade sig att väven var slut. SLUT! 25 meter - slut! Jag orkade inte ens bli irriterad. 


Och varför sitter jag här, mitt i natten, när jag ska vara på jobbet om 6½ timme?


Lite bilder är allt jag mäktar med som avslutning.


  

Alla vinklar kring dörren till sovrummet var det jag först gav mig i kast med.


  

Därefter gick jag loss på den kvarvarande väggen.


 Inte alls frustrerande med en halv m² som grinar elakt åt en mitt i natten...


  Nog blir det fint till slut! Efter några lager med färg så!  

Ovido - Quiz & Flashcards