life-begins-in-malmoe

Alla inlägg den 23 december 2009

Av Niklas Herrström - 23 december 2009 09:25

För den som eventuellt undrar varför det inte händer något här/i lägenheten/med renoveringen, och om jag helt enkelt blivit riktigt jävla lat, så är svaret "Ja, jag har blivit lat, och av den anledningen så händer det inget!!".


Jag har drabbades av "post-traumatisk stress" efter en för intensiv höst, vilket ledde till att sista arbetsveckan blev extremt ostrukturerad. Följden av det blev att jag inte mäktade med att uppbringa några krafter när jag väl kom hem från jobbet, vilket så klart fick renoveringen att utebli.


Som grädde på moset drabbades jag av en riktigt, riktigt tung och segdragen förkylning, som gjorde mig ytterligare oförmögen att uppbringa de krafter som behövs för att orka gå över tröskeln till "eländet".


Nu är ovanstående en inte helt rättvisande bild av hur situationen egentligen förhåller sig, men för att döva mitt dåliga samvete får det bli den officiella versionen.


Jag har åtminstone besökt byggvaruhandeln och fyllt på med lite material och verktyg, så att jag inte ska ha ytterligare anledningar till att inte färdigställa mitt blivande sovrum. Dock får allt arbete vänta ytterligare några dagar. Först inträder den obligatoriska julefriden, under vilken just frid ska råda. Av respekt för mina grannar framförallt. Nåväl, någon ursäkt måste jag ju ha, eller?


God jul!

Ovido - Quiz & Flashcards