life-begins-in-malmoe

Alla inlägg den 3 januari 2011

Av Niklas Herrström - 3 januari 2011 18:49

För dig som missat det (och antagligen är du inte ensam!), så vann jag Scandinavian Photos tävling "Mitt Skåne" i höstas. Tävlingen gick ut på att lämna in ett bidrag i kategorin "Mitt Skåne" (vilket möjliggör ganska så vidlyftiga tolkningar om vilka motiv som är gångbara), för att sedan låta detta bidrag utsättas för allmänhetens beskådan och, i bästa fall, föräras med tillräckligt många röster för att vinna ett fint pris (jo, jag vet - vinna är inte hälften så viktigt som att deltaga. Men bra mycket roligare!!).


Klicka här (tabubelagt sätt att länka, jag vet - men nu får det bli så!) så kan du läsa mer om tävlingen och se de vinnande bidragen i kategorierna "Juryns pris" (jodå - det var den kategorin jag vann) och "Folkets röst" (den inte fullt så ärofyllda och glamorösa kategorin...*host*).


Jag vann en liten behändig pryl, som i "folkmun" benämns mellanlagringsenhet. Kort sagt är det en hårddisk med en stor skärm. Genom att sätta in sitt minneskort från kameran går det att föra över bilder när man är på semester, eller i övrigt är "ute i fält", för att kunna tömma minneskortet, eller helt enkelt bara säkerhetskopiera bilderna eller titta på dem i en större skärm än i kameran. Väldigt praktisk liten pryl!


Hade jag fått välja så hade jag nog hellre vunnit min nya, och förhoppningsvis blivande, "ögonsten", nämligen;


Canons nya 70-300mm f/4-5.6L IS USM

(bilden är lånad från http://rust.se/canon-ef-70-3004-56-l-is-usm/)


 Nåväl, drömma kostar inget (mer än lidandet av svåra "vill ha"-känslor inombords!).






Ovido - Quiz & Flashcards