life-begins-in-malmoe

Alla inlägg den 10 mars 2011

Av Niklas Herrström - 10 mars 2011 22:42

Golvläggningen går minsann framåt. Har inte någon direkt inspiration (läs energi) att skriva en uppsats ikväll, utan bilderna får mest tala för sig själva. Kort sagt har jag presterat lika mycket golvläggning som igår kväll, vilket känns helt fantastiskt skönt! Bara en liten bit kvar nu...


Jag fick rulla ihop golvlumppappen som jag la på tork igår, för att sedan rulla ut en längd igen. Redan här hägrar slutet!


  

Efter att ha plockat undan, flyttat runt saker, dammsugit, rullat ut papp, dammsugit lite till, så var det slutligen dags att börja med golvläggningen. För att komma igång ordentligt så hade jag sparat en lite "klurig" grej till idag. Det innebar bl.a att klyva en bräda en bit på längden. Favorit i repris! Denna gången var det tog 26,5 cm mot ca 300 cm senast. 


  

Det är något särskilt med att såga; doften, ljudet, resultatet (om allt går rätt - så klart!).


  

Idag kom jag ihåg att ta ett foto någonstans mellan början och slutet. Här är det uppskattningsvis sju bräder kvar att lägga.


Nu börjar det likna något!


Härligt!


Inte så illa faktiskt. På gränsen till riktigt bra! 


Imorgon (eller kanske på lördag) är det sista lilla biten kvar. Innan söndag kväll ska allt vara avlutat och inoljat ¤note to self¤

Ovido - Quiz & Flashcards