life-begins-in-malmoe

Alla inlägg den 16 februari 2011

Av Niklas Herrström - 16 februari 2011 21:49

Sedan jag inledde med att börja riva i hallen så har ambitionen varit att köra det arbetet som ett joint venture med köket. Så har också skett, men mest i lägenheten och inte särskilt mycket i bloggen. Varför inte då testa att slå ihop båda kategorierna till en? Åtminstone för ikväll. Jag lär nog återkomma fler gånger.


Nåväl, efter jobbet så inledde jag med att lägga mig på soffan i tio minuter för att ta det lite lugnt. Vila bör man. Åtminstone tio minuter per dygn. 


Efter den välförtjänta vilan satte jag igång med att dra upp golvet. Ambitionen var att hinna köra iväg eländet till tippen, något som jag också hann! Därefter åkte jag tillbaka igen för att smida medan järnet var varmt (och för att jag behöver komma vidare, och inte har tid att vara hur långsam som helst). Jag hann med att slipa spackel i hallen (syns på några av bilderna) och ordna med latexfog i en tredjedel av hallen (uppskattningsvis).


Svarta klinker? Svar; nej! Lämningar av (vad jag tror) klister efter plattorna som höll det där grön/vita golvet på plats. Som grädde på moset? En plastmatta!


  


  

För en gångs skull använde jag handskar.


Har jag skrivit ordet elände idag? Har jag? Då passar jag på igen; elände!


  


Köket var lite lättare, och - "fräschare". Varför nöja sig med en plastmatta i köket när man kan ha - fem?!

  


  

Kan hallen se ut ungefär så här med svart klinker? Minus skräpet och slipdamm?


Slipdamm kontrasterar så fint!


  

Efter fogning. I helgen ska jag måla. Alltid något! Jag längtar till dess att jag får börja med golvläggningen! Då är det inte så långt kvar tills det är dags att börja fundera över hur köket ska byggas upp.


Det är visst en del kvar trots allt...


Tur då att målning och golvläggning är avklarat snabbt och lätt!

Ovido - Quiz & Flashcards