life-begins-in-malmoe

Alla inlägg den 13 juli 2011

Av Niklas Herrström - 13 juli 2011 23:05

Fundera är jag bra på. Mycket bra på! Mitt funderande är en av de tyngst vägande orsakerna till att mitt kök ännu inte är färdigbyggt. Det finns mycket att fundera på när det kommer till köksrenovering. Förutom de lite enklare besluten som det ska funderas över och sedan fattas (hur många skåp ska jag ha, och vilken storlek de ska vara) så följs de av funderingar kring; hur ska jag nu få skåpen att hänga kvar, och dessutom rakt? Varför vill inte spacklet bli så slätt som jag vill att det ska bli? etc. osv.


Ibland sprängs dock andra, lite mer abstrakta och flyktiga, funderingar in bland ovannämnda praktikaliteter. När en sådan tanke får fäste så är den inte alltid helt lätt att bli av med.


Förra våren stod jag exempelvis och målade väggarna i vardagsrummet i timme efter timme. Dessutom funderade jag. Vilket slit!


Häromdagen dök de där flyktiga tankarna på mig från ingenstans. En etsade sig fast, och sänkte mig mentalt till golvet. 


Ibland önskar jag att jag inte kunde, behövde, ville tänka så mycket, utan istället kunde; le åt gårdagen, leva i nuet och inte bekymra mig för morgondagen.


Så kom igen köket! Snart går vi sista ronden! 


Tänk på det!

Skapa flashcards