life-begins-in-malmoe

Alla inlägg den 21 maj 2011

Av Niklas Herrström - 21 maj 2011 23:17

Jag orkar inte författa en novell ikväll, så det får bli några enstaka kommentarer. Hur som helst så har jag i alla fall fått en del uträttat idag.


Två nya reglar uppsatta. Lite knepigt att hålla regel, vattenpass och slagborr med bara två armar/händer - och få  slutprodukten på plats och i våg.


Men jag lyckades! Jag kunde inte hålla mig från att provhänga ett av överskåpen (Lina har monterat). Kontrastrikt värre mellan gammalt och nytt!


Skåpet åkte ner och fler reglar upp. Jag förbererder för gipset som ska täcka väggen där skåpen inte gör det.


En bit gips på plats. Jag gjorde en "specialare" för ventilationsgallret, så att det går att plocka bort och rengöra (eller om man vill göra något annat med det? Alla har vi våra specialintressen!).


Jag lyckades få av ytterligare en bit av avloppsröret. Nu känns det bra inför montering av vattenlås och tillhörande koppling mot avloppsstammen!


Ode to the sewage pipe.


Imorgon är det mer reglar och gips som ska på plats.


God natt!     

Ovido - Quiz & Flashcards