life-begins-in-malmoe

Alla inlägg den 9 mars 2011

Av Niklas Herrström - 9 mars 2011 22:21

Idag stod det golvläggning på schemat. Innan söndagsdygnet är slut så ska jag ha lagt hela golvet, lutat av det och oljat det. En bonus är om jag hinner sätta dit några golvlister också.


  

Det började bra; jag gjorde om allt jag redan hade gjort tidigare, dvs. la ut ny golvlumppapp och la tillbaka de två golvbräder som jag lagt på plats innan fredagens olycka var framme.


  

Plötsligt bara rasslade det till. Alla bitar föll på plats.


  

Jag rullade ut den sista lumppappen så att den kan torka färdigt till imorgon. 


  

  

  

  

Hallen ser just nu ut som en krigszon...


Mer golvläggning imorgon!

Av Niklas Herrström - 9 mars 2011 22:00

Jag lånade en mojäng för att lyckas göra mig av med hälften av det kvarvarande avloppsröret - en röravskärare modell större. Jag trodde att det skulle ta en ganska så bra stund att lyckas kapa röret - men tji fick jag! Inte för att det gjorde något, men ändå!


En sista vädjan om att få fortsätta att göra livet blött och illaluktande...


  

Bödeln har gjort entré.


  


  

Med snaran om halsen.


  

Snaran dras åt - rejält.


 

Volià! Allt som allt tog det tre minuter.


Eländiga, eländiga rör.


 

Kan varmt rekommenderas!


 


 

 

En sista hyllning till denna svensktillverkade produkt!  

Av Niklas Herrström - 9 mars 2011 21:05

Okej. Jag får lov att tjata lite till om vatteneländet från i helgen.


Här kommer lite bilder på hur köket hade repat sig igår.


  

I princip helt upptorkat. Lukten lämnar dock övrigt att önska.


  

Lumppappen var både knölig och väldigt smutsig. It had to go.


  

Vad roligt det ska bli att måla köksväggarna igen - för fjärde gången!


Helvetesröret!

Skapa flashcards