life-begins-in-malmoe

Direktlänk till inlägg 21 februari 2011

Renovering av köket - Del 7

Av Niklas Herrström - 21 februari 2011 23:40

Arbetsinsatsen i hallen fick mig nästan att vilja ge upp för dagen och vila, men eftersom jag redan vilat idag (säkert mer än tio minuter dessutom) så tänkte jag att det var lika bra att måla taket i köket.


Sagt och gjort. Ett färdigmålat tak senare så var det ju "bara väggarna kvar"; en tanke som fick mig att ignorera den där lockande känslan av att vilja lägga mig ner på en mjuk soffa. Lika bra att få det överstökat.


Kroppen belönade mig efteråt. Frisättande av någon välmenande substans, och allt slit kändes genast väl värt all tid och möda.


Imorgon blir det inget jobbande, och inte heller på onsdag. På torsdag är det möte i vår Brf, så den kvällen är också spolierad. Fredag? Nä, då blir det ett besök på landet (Annestad). 


Skönt att veta att helgen är räddad!


Glömde visst bort söndag. Då är det kalas.


Tur att lördagen är obokad!


Må väl!


  


  

Det ser lite flammigt ut, men torrare och blötare färg kontrasterar hyfsat bra. Sen ska det ju målas en vända till, och sedan en gång till. Kanske två. Jag lär verkligen känna alla skrymslen i lägenheten väl efter allt målande.


  


  

Spacklet belönade mig med att släppa när jag målade på det. Gör om - gör rätt!


  

Förnedrande...

 
 
Linn

Linn

22 februari 2011 13:03

Najs Nicke!
Värst vad köket ser litet ut jfrt med verkligheten. Eller är det en gigantisk Lidl påse som förvillar:) Har du fått besparingsråd av Andy mån tro?
Tack för en superdupertrevlig lunch! Får filosofera vidare en annan gång snart! Kram

http://www.linnbos.blogg.se

Niklas Herrström

22 februari 2011 16:45

Det kommer bli riktigt nice! :) Det är mitt objektiv som förvränger alla proportioner. Svårt att se hur det egentligen ser ut, men jag får med så mycket mer av lgh så här :)

Handlar Andy mycket på Lidl? :P

Jepp, får ta en lunch och filosofera vidare!

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niklas Herrström - 1 augusti 2011 11:29

Helgen har inte spenderat särskilt mycket i köket, men i lördags började jag montera det jag köpt på IKEA i fredags kväll. Ja, jag vet; vem besöker IKEA en fredagkväll? Tydligen väldigt, väldigt många!   Innan jag begav mig ut för fotbollsmatch m...

Av Niklas Herrström - 31 juli 2011 23:56

I fredags kom så elektrikern och kopplade in häll och ugn. Han fick också dra om de kablar som jag, idiotiskt och oförsiktigt nog, hade borrat av i min iver att sätta upp reglar på väggen. Ett smärre mirakel gjorde att jag inte fick flera hundra volt...

Av Niklas Herrström - 26 juli 2011 01:28

Dagen har varit lång, och relativt händelserik.      Jag köpte en köksblandare, som jag ivrigt packade upp. Det blev en missräkning med vattenanslutning, så jag fick köra ut till Svågertorp ännu en gång och handla två 10/15-nipplar på Bauhau...

Av Niklas Herrström - 25 juli 2011 00:47

Alltså. Nu är det riktigt skönt att vistas i köket. Bara att kika in skänker en lyckokänsla till mitt hårt prövade sinne.    Ett stort tack till Veronica som ombesörjde lån av sticksåg och hjälpte mig med det spännande, och stundom smått förtvivl...

Av Niklas Herrström - 18 juli 2011 19:29

Nu har det hänt grejer! I vanlig ordning; varför har jag inte gjort detta tidigare? (okej, den frågan har faktiskt ett bra svar; jag har haft fullt upp med att sätta upp och ta ner skåp, eller om det var ta ner dem för att sedan sätta upp dem igen..?...

Skapa flashcards