life-begins-in-malmoe

Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Niklas Herrström - 14 februari 2011 08:50

Söndagen innehöll en hel del arbete i lägenheten. Jag hann såga av vattenlåset, köra två vändor till tippen, och därefter besöka Bauhaus. Efter detta kände jag mig ganska så nöjd, men var äntligen tillbaka "i zonen", så då var det bara att åka till lägenheten och fortsätta. Nu är det ju faktiskt snart dags att måla (känns snabbt överstökat) och sedan lägga golv. Men först ska ytterligare två lager golv rivas upp...


Läget efter tio minuters arbete; diskbänk och vaskskåp plockades snabbt sönder efter att vattenlåset skiljts från sina hoar efter 62 år.


Stilstudie på vattenlåset;

  


  

  

  

Det är nästan så här jag föreställde mig att det såg ut i vattenlåset, med tanke på hur sakta vattnet rann undan den senaste tiden.


  

DeWALT made me do it!


  

Tätt och fint!


  

För att snabbspola fram till slutresultatet; samtliga väggar är inklädda/spacklade. Underbart!


Spackel, spackel på väggen där...


Att jag slutat en bit från hörnet har sin förklaring; framtida kakling.


Här ser det fortfarande ganska så eländigt ut...


Jag som trodde att jag skulle komma undan - men icke! Tisdagen är räddad. 

Ovido - Quiz & Flashcards