life-begins-in-malmoe

Alla inlägg den 27 januari 2011

Av Niklas Herrström - 27 januari 2011 23:15

Som den uppmärksamme noterat så är jag inte färdig med renoveringen av hallen.


Varför då inte ta tillfället i akt och börja med renovering av ett nytt rum? Exakt så verkar jag ha tänkt innan ikväll när jag satte igång med att fullborda det jag inledde för drygt ett år sedan, nämligen riva ner, upp och bort gamla saker i köket. 


Faktum är att jag redan första kvällen slet loss en bit tapet bredvid fönstret (antagligen mest för att se om det gick - och det gjorde det ju!), vilket inte har stört mig nämnvärt sedan dess.


Nu är det dock fullbordandets år, så därför satte jag igång med just det - fullbordade rivningen, och inledde samtidigt indirekt den förestående renoveringen.


  


  


Några vybilder senare är det dags att närma sig eländet...


  

  

I vanlig oordning vittrade ett hörn sönder (okej, jag hjälpte nog ofrivilligt till med kofoten, men bara lite!). Notera hur den nedre halvan av golvlisten faktiskt befinner sig under golvnivån. Ger en viss föraning om vad som väntar..


  

Jodå! Här vankas det plastmattor från 70- och 90-tal i fullständig harmoni!



Efter plastmatta kommer plastmatta - Okänd (2011). Sedan kommer någon korkmatta och i släptåg någon form av skivmaterial.


Och inte nog med det...

  

Så väntar ett stilrent golv från 1949. Hallelujah!


  

  


Dagens kablar:

  

Det enda "riktiga" vägguttaget.


  

Wannabe...


Up close


  


Skapa flashcards