life-begins-in-malmoe

Alla inlägg den 2 januari 2011

Av Niklas Herrström - 2 januari 2011 20:25

Så här långt har jag hunnit:

    Efter att badrumsskåpet åkt ner så hittade jag lämningar av mina gamla "kära" antagonister. Sannolikt finns de upptagna som "Problemlösare" i en byggvarukatalog från 1940-talet, då jag hittat dem på lite olika ställen i väggarna.


 

Badrumsskåpet dolde tidigare renoveringsförsök. Ärligt talat - spygul(!) färg i badrummet?!    

Av Niklas Herrström - 2 januari 2011 20:06

Nytt år. Nya möjligheter. Nya löften.


Jag ska ta tag i saker. Allt som kräver att tas tag i!


Det första som får min odelade uppmärksamhet (nåja - nästan odelade!) är min lägenhet. Dags att göra klart i badrummet, och sedan ge järnet med hall & kök!


Låter väl som en lätt uppgift?


Status i badrummet;


# taklampa monterad

# väggar grundmålade

# silikonfog på plats mellan kakel/badkar och kakel/tvättställ


Att göra;


# måla taket två gånger

# måla väggarna en gång till

# slipa dörrfoder och måla vitt

# skaffa nytt badrumsskåp


Bör ju vara genomfört ganska så snabbt!

Ovido - Quiz & Flashcards