life-begins-in-malmoe

Direktlänk till inlägg 4 november 2010

Oproblematiskt problemfri?

Av Niklas Herrström - 4 november 2010 19:28

I vintras/våras var jag otroligt flitig med mitt blogg-författande, något som nuförtiden endast inskränker sig till ca ett eller två inlägg per månad.


Nu tryter motivationen...eller åtminstone tiden (eller kanske både och?).


Fast - i vintras både jobbade jag och renoverade min lägenhet, och trots dessa vedermödor ägnade jag en hel del minuter i veckan åt att författa mina (ibland dryga och kryptiskt filosofiska) inlägg. 


På det viset kan jag ju faktiskt ha besparat mina läsare en hel del tid, eftersom de inte behövt läsa mina långa utläggningar (vilket de inte behövt tidigare heller).


Kan det bero på bristande stimuli? Skriver jag mest och bäst (?) när jag lägger pannan i djupa veck över, till synes, ganska obetydliga händelser, tankar, problem och känslor? Kanske? Om så är fallet, innebär det då att jag det senaste halvåret haft färre och mindre påträngande jobbiga saker att brottas med? 


Kanske?


Jag vill dock inte tro det (vilket av ovanstående jag inte vill tro på ska jag försöka nysta vidare i..), utan jag har väl ett liknande liv som det jag hade då? Eller? 


Sannolikt har jag inte färre problem. De är säkerligen inte heller mindre jobbiga. Ett av mina "problem" är "evigt", och kommer inte bli mindre jobbigt med tiden (även om det sannolikt blir jobbigt på ett lite annorlunda sätt). Ett annat problem beror (till viss del) på det förra, och var jobbigare i vintras än vad det är nu (detta problem har dock anammat fasen "jobbigt på ett annat sätt", vilket i och för sig är...skönt(?)).


Jag har också haft problem med bilen (kvarstår), datorn (löst - förhoppningsvis!) och kameran (löst - tack o lov!). Humörsänkande och tidsödande i-landsproblem som blir oproportionerligt stora i relation till deras relevansen på ett "högre", och mer världsligt, plan. 


Ett annat oerhört överdimensionerat problem är frågor som rör lägenheten och omdisponeringen av ytskikt i hall och kök. Som om inte det vore nog har jag även utsatt mina svårt sargade "nerver" för utmaningen att fundera ut vilken sorts köksinredning som ska inhandlas, och senare även monteras.



Nä, jag har nog inga nya problem. Inga betydande åtminstone....





 
 
Linn

Linn

10 november 2010 10:24

Det låter rätt skönt. Visst att vissa "problem" är för evigt men de kan ju i alla fall lättas lite även om du inte tror det nu.
Sköt om dig Nikodemus

http://Www.linnbos.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niklas Herrström - 1 augusti 2011 11:29

Helgen har inte spenderat särskilt mycket i köket, men i lördags började jag montera det jag köpt på IKEA i fredags kväll. Ja, jag vet; vem besöker IKEA en fredagkväll? Tydligen väldigt, väldigt många!   Innan jag begav mig ut för fotbollsmatch m...

Av Niklas Herrström - 31 juli 2011 23:56

I fredags kom så elektrikern och kopplade in häll och ugn. Han fick också dra om de kablar som jag, idiotiskt och oförsiktigt nog, hade borrat av i min iver att sätta upp reglar på väggen. Ett smärre mirakel gjorde att jag inte fick flera hundra volt...

Av Niklas Herrström - 26 juli 2011 01:28

Dagen har varit lång, och relativt händelserik.      Jag köpte en köksblandare, som jag ivrigt packade upp. Det blev en missräkning med vattenanslutning, så jag fick köra ut till Svågertorp ännu en gång och handla två 10/15-nipplar på Bauhau...

Av Niklas Herrström - 25 juli 2011 00:47

Alltså. Nu är det riktigt skönt att vistas i köket. Bara att kika in skänker en lyckokänsla till mitt hårt prövade sinne.    Ett stort tack till Veronica som ombesörjde lån av sticksåg och hjälpte mig med det spännande, och stundom smått förtvivl...

Av Niklas Herrström - 18 juli 2011 19:29

Nu har det hänt grejer! I vanlig ordning; varför har jag inte gjort detta tidigare? (okej, den frågan har faktiskt ett bra svar; jag har haft fullt upp med att sätta upp och ta ner skåp, eller om det var ta ner dem för att sedan sätta upp dem igen..?...

Skapa flashcards