life-begins-in-malmoe

Alla inlägg den 4 november 2010

Av Niklas Herrström - 4 november 2010 19:28

I vintras/våras var jag otroligt flitig med mitt blogg-författande, något som nuförtiden endast inskränker sig till ca ett eller två inlägg per månad.


Nu tryter motivationen...eller åtminstone tiden (eller kanske både och?).


Fast - i vintras både jobbade jag och renoverade min lägenhet, och trots dessa vedermödor ägnade jag en hel del minuter i veckan åt att författa mina (ibland dryga och kryptiskt filosofiska) inlägg. 


På det viset kan jag ju faktiskt ha besparat mina läsare en hel del tid, eftersom de inte behövt läsa mina långa utläggningar (vilket de inte behövt tidigare heller).


Kan det bero på bristande stimuli? Skriver jag mest och bäst (?) när jag lägger pannan i djupa veck över, till synes, ganska obetydliga händelser, tankar, problem och känslor? Kanske? Om så är fallet, innebär det då att jag det senaste halvåret haft färre och mindre påträngande jobbiga saker att brottas med? 


Kanske?


Jag vill dock inte tro det (vilket av ovanstående jag inte vill tro på ska jag försöka nysta vidare i..), utan jag har väl ett liknande liv som det jag hade då? Eller? 


Sannolikt har jag inte färre problem. De är säkerligen inte heller mindre jobbiga. Ett av mina "problem" är "evigt", och kommer inte bli mindre jobbigt med tiden (även om det sannolikt blir jobbigt på ett lite annorlunda sätt). Ett annat problem beror (till viss del) på det förra, och var jobbigare i vintras än vad det är nu (detta problem har dock anammat fasen "jobbigt på ett annat sätt", vilket i och för sig är...skönt(?)).


Jag har också haft problem med bilen (kvarstår), datorn (löst - förhoppningsvis!) och kameran (löst - tack o lov!). Humörsänkande och tidsödande i-landsproblem som blir oproportionerligt stora i relation till deras relevansen på ett "högre", och mer världsligt, plan. 


Ett annat oerhört överdimensionerat problem är frågor som rör lägenheten och omdisponeringen av ytskikt i hall och kök. Som om inte det vore nog har jag även utsatt mina svårt sargade "nerver" för utmaningen att fundera ut vilken sorts köksinredning som ska inhandlas, och senare även monteras.



Nä, jag har nog inga nya problem. Inga betydande åtminstone....





Ovido - Quiz & Flashcards