life-begins-in-malmoe

Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Niklas Herrström - 11 oktober 2010 20:44

Tro det eller ej, men jag har faktiskt återupptagit renoveringsarbetet i min lägenhet. 


Jo! Det är säkert! Jag lovar! Ingen vilseledande information. Inga dåliga ursäkter. Bara ren och skär skaparglädje!....*host*...jo faktiskt, lite grann. 


För att inte förta mig direkt så har jag börjat med lite enklare åtgärder, som att spackla illa lagade hål i badrummet. För att känna mig extra duktig tänker jag dessutom måla väggarna i badrummet, och som om inte det var nog så tänker jag även måla badrumstaket.


Ja - jag vet! Visst är det helt otroligt?! Osannolikheten ställs på sin spets i samma stund som jag skriver (eller snarare när du läser) följande; även badrumsdörren och dörrfodret ska målas. 


Visst verkar det uppdiktat och fabulöst? Visst känns det lika sannolikt som när pappa "bara ska gå och köpa kvällstidningen" på julafton? Jag kan dock intyga (och det är här jag faller platt, eftersom bevis saknas) att ovanstående faktiskt är sant. Ja - på riktigt! Jag ska föreviga det hela, men inte idag. Förmodligen inte heller imorgon, men åtminstone innan jag börjar måla! Annars syns ju inte skillnaden...


Efter ett sällan skådat intensivt arbete med att spackla bristande jämnheter i badrumsväggarna (okej - ett visst mått av överdrift kan skönjas "mellan raderna") så har jag spenderat en liten stund (och det är här underdriften gör sig gällande) med att sortera bland mina fotografier från 2007. 


Aaaahhh! 2007. Detta nådens år. Jag minns ännu med vemod och ängslan hur jag fumlande och ovetande, som genom ett mirakulöst under, lyckades trycka på några (inte alltid rätt) knappar på kameran, för att därefter lyckas hålla den (oftast oförskämt illa inställda) kameran såpass stadigt att  jag till slut fick fram en och annan bild som det faktiskt gick att känna sig åtminstone hyfsat tillfreds med.


Genom gallring har jag reducerat bildskörden med 200-300 bilder (hoppas jag åtminstone!), och då är det ändå bara 2007 års bilder som jag har orkat bläddra igenom.


Några lyckades jag förvandla till svartvita kopior av sina halvbleka och brusiga original-jag.


De är allt jag har att bjuda på (till dess att jag börjat dokumentera badrumsrenoveringen...).


Må väl!


 




   


 



   


 


  


 


 


  

Skapa flashcards