life-begins-in-malmoe

Alla inlägg den 15 augusti 2010

Av Niklas Herrström - 15 augusti 2010 21:15

Så var kräftskivan avklarad. Mycket trevligt - och gott!!


  

Dagen efter (dvs. idag) var huvudet lätt och klart nog för att testa kameran ute "i naturen".


 


 




   


 


 


 


  

  

Av Niklas Herrström - 15 augusti 2010 20:34

Jag slog ihjäl lite tid häromkvällen och fotograferade min kamerautrustning.


Jag lyckades föreviga samtliga objektiv. Kameran kunde jag av förklarliga skäl inte föreviga.


Sigma 17-70 mm. Underbar normalzoom.

 

Sigma 55-200 mm. Helt OK telezoom.

 

Sigma kit-objektiv. 18-50 mm (utan IS). Ganska OK, men Sigmas 17-70 är outstanding i jämförelse.

 

Tokina 11-16 mm. Tar underbara landskapsbilder.


Kameran var, som jag skrev, aningen svår att föreviga.


Men!


Så hände det saker i fredags. Slagen av ett ögonblick av dumdristighet införskaffade jag ett nytt objektiv.


Canon 50 mm/1.8 II. Ett väldigt trevligt objektiv, som tar riktigt skarpa bilder med underbar bokeh.


Värt att nämna är att jag köpte ytterligare en sak. En sak som hade möjliggjort fotograferande av min gamla kamera också.


Jag köpte en...


 


Och jag har inte ångrat mig en enda sekund...

Ovido - Quiz & Flashcards