life-begins-in-malmoe

Direktlänk till inlägg 9 juni 2010

Saknad - Episod II

Av Niklas Herrström - 9 juni 2010 21:32

Så är den här - uppföljaren.



Sorgen

Uppföljaren till den sorg som en gång belägrade min kropp och själ. Den sorg som förmörkade allt och gjorde blotta existensen dyster. Den sorg som, i sina allra värsta stunder, kunde kullkasta allt hopp och tankar om fortsatt mening och liv.


Den sorg som uppstod i ett ögonblick, men som kommer att stanna för evigt.


Likt en fjärils vingslag orsakade det sista andetaget en bris som, utan hinder och omsvep, växte till en orkan utan dess like. Denna orkan som sedan dess rastlöst och oförtrutet pinat mitt hjärtas landskap. 


Denna orkan som samtidigt låter sina vindbyar svepa med lena fingrar över det härjade landskapet. Tröstande och välmenande fingrar. Vindbyar som minner om en annan tid - om minnen. Om känslor. Om trygghet. Om glädje.


Sorgen försvinner aldrig. Vinden slutar aldrig blåsa. För evigt är jag fast i deras våld och pinor. 



Glädjen

Glädjen finns dock kvar; den som så många gånger delats. Minnena finns kvar; de glada och bekymmersfria, de med framtidsdrömmar och hoppfullhet - fulla av förväntan. Orden finns också kvar; samtalen, diskussionerna, berättelserna, den delade tystnaden. Känslorna finns kvar; starka ord, känsloyttringar. Kärleken finns kvar; den eviga - den odiskutabla. 



Tryggheten

Var tog den vägen?


Du fanns alltid där. Påtagligt verklig och närvarande. Fysisk. Som en väktare, ett vakande öga, en fyr i det totala mörkret. Du fanns där. Lugn, trygg, bekymmersfri och alltid med tid. Oändlig tid att dela med dig av. Oändlig tid att lyssna. Tålmodigt. 


Minnena är många av din närvaro, din trygghet och din omtanke. Starka minnen. Plågsamt glädjande.



Saknaden

Oändlig. Smärtsam. Tårfylld - av glädje och sorg.


Egoistiska önskningar om en annan verklighet. Min verklighet - inte din. Din verklighet är vår och den nu rådande. Den enda möjliga. Den som gav dig ro. Lättnad. Saknad. 



Frågan

Varför? Ett ord. En fråga. Utan svar. För alltid.



 
 
Linn

Linn

10 juni 2010 08:53

Snyft... vackert (igen) ;)
Och tack för ett givande analyserande samtal igår min vän!

http://www.linnbos.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niklas Herrström - 1 augusti 2011 11:29

Helgen har inte spenderat särskilt mycket i köket, men i lördags började jag montera det jag köpt på IKEA i fredags kväll. Ja, jag vet; vem besöker IKEA en fredagkväll? Tydligen väldigt, väldigt många!   Innan jag begav mig ut för fotbollsmatch m...

Av Niklas Herrström - 31 juli 2011 23:56

I fredags kom så elektrikern och kopplade in häll och ugn. Han fick också dra om de kablar som jag, idiotiskt och oförsiktigt nog, hade borrat av i min iver att sätta upp reglar på väggen. Ett smärre mirakel gjorde att jag inte fick flera hundra volt...

Av Niklas Herrström - 26 juli 2011 01:28

Dagen har varit lång, och relativt händelserik.      Jag köpte en köksblandare, som jag ivrigt packade upp. Det blev en missräkning med vattenanslutning, så jag fick köra ut till Svågertorp ännu en gång och handla två 10/15-nipplar på Bauhau...

Av Niklas Herrström - 25 juli 2011 00:47

Alltså. Nu är det riktigt skönt att vistas i köket. Bara att kika in skänker en lyckokänsla till mitt hårt prövade sinne.    Ett stort tack till Veronica som ombesörjde lån av sticksåg och hjälpte mig med det spännande, och stundom smått förtvivl...

Av Niklas Herrström - 18 juli 2011 19:29

Nu har det hänt grejer! I vanlig ordning; varför har jag inte gjort detta tidigare? (okej, den frågan har faktiskt ett bra svar; jag har haft fullt upp med att sätta upp och ta ner skåp, eller om det var ta ner dem för att sedan sätta upp dem igen..?...

Ovido - Quiz & Flashcards