life-begins-in-malmoe

Direktlänk till inlägg 9 juni 2010

Ett fattigt jävla problem.

Av Niklas Herrström - 9 juni 2010 20:36

Okej, jag erkänner!

Jag får svälja min stolthet. 


Det är dock lika "lätt" att svälja den som att svälja allt annat jag ger mig på att svälja (frånsett flytande föda/drycker, som turligt nog inte omfattas av min hjärnas sadistiska maktspel med min kropps reflexfunktioner).


Bulimiker önskar mig nog evig olycka, men vad ska jag göra? Svälja det också? Ha! Lycka till! 


En nedgång i BMI från 25,3 till 24,4 är ju "alltid något", även om det inte märks på mig (det var verkligen inte eftersträvansvärt, eller nödvändigt heller för den delen).


"Aktivt sväljande" upptar säkert tre timmar av min dag, sju dagar i veckan - sedan i december förra året.


Vem orkar skriva ett strukturerat och innehållsrikt inlägg när ovanstående tillstånd råder? Det är knappt att jag mäktar med det alltid.


I ärlighetens namn kan jag inte förstå hur jag orkat renovera och blogga i den utsträckning och omfattning som jag gjorde under kvartal ett?


Inte blir jag klokare av att inte förstå anledningen till denna anomali.


Säkert är att osäkerheten, och okunskapen med för den delen, till ovanstående grundar sig i det okända. I det som inte låter sig förstås. I det som vägrar att ge sig tillkänna.


Nog så. Acceptansen är inledd, och längs denna väg har jag vandrat sedan en tid. Fortsättning följer i den utstakade riktningen. Hur jobbigt det tidvis än må vara.


Nu kan det bara bli bättre.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niklas Herrström - 1 augusti 2011 11:29

Helgen har inte spenderat särskilt mycket i köket, men i lördags började jag montera det jag köpt på IKEA i fredags kväll. Ja, jag vet; vem besöker IKEA en fredagkväll? Tydligen väldigt, väldigt många!   Innan jag begav mig ut för fotbollsmatch m...

Av Niklas Herrström - 31 juli 2011 23:56

I fredags kom så elektrikern och kopplade in häll och ugn. Han fick också dra om de kablar som jag, idiotiskt och oförsiktigt nog, hade borrat av i min iver att sätta upp reglar på väggen. Ett smärre mirakel gjorde att jag inte fick flera hundra volt...

Av Niklas Herrström - 26 juli 2011 01:28

Dagen har varit lång, och relativt händelserik.      Jag köpte en köksblandare, som jag ivrigt packade upp. Det blev en missräkning med vattenanslutning, så jag fick köra ut till Svågertorp ännu en gång och handla två 10/15-nipplar på Bauhau...

Av Niklas Herrström - 25 juli 2011 00:47

Alltså. Nu är det riktigt skönt att vistas i köket. Bara att kika in skänker en lyckokänsla till mitt hårt prövade sinne.    Ett stort tack till Veronica som ombesörjde lån av sticksåg och hjälpte mig med det spännande, och stundom smått förtvivl...

Av Niklas Herrström - 18 juli 2011 19:29

Nu har det hänt grejer! I vanlig ordning; varför har jag inte gjort detta tidigare? (okej, den frågan har faktiskt ett bra svar; jag har haft fullt upp med att sätta upp och ta ner skåp, eller om det var ta ner dem för att sedan sätta upp dem igen..?...

Skapa flashcards