life-begins-in-malmoe

Alla inlägg den 24 maj 2010

Av Niklas Herrström - 24 maj 2010 23:11

- I Malmö är himlen alltid blå -



Är det så här det känns? Är det så här det en gång var? Är historien på väg att förvandlas till nutid?


- Vi står som en för klubben alla. Vi segra skall men inte falla - 



Ända sedan Malmö FF bärgade sitt första SM-guld 1944 har de himmelsblå fotbollsspelarna ingjutit en respekt i fotbollssverige. År efter år har Malmö FF spelat åt sig poäng, seriesegrar (18 gånger - flest av alla!) och SM-guld (15 gånger) och segrar i Svenska cupen (14 gånger - flest av alla!). Final i Champions League 1979. Svenska Dagbladets guldmedalj (Bragdguldet) samma år för nyss nämnda bedrift.


- Det finns bara en Bosse Larsson - 


Malmö FF är utan tvivel (nåväl, alla håller inte med mig) Sveriges mest anrika fotbollsförening. Ingen annan kan slå sig för bröstet med att ha bärgat lika stora framgångar. Under 40-, 50-, 60-, 70-, och 80-talet har man ständigt varit med i toppen och slagits om guld och silver. 


- Guld tar man. Silver får man -


Säsongen 2010. Malmö Fotbollförening fyller 100 år. Efter 14 spelade matcher är laget placerade som god tvåa i tabellen. Man har producerat flest mål av alla lag. Inkasserat 9 vinster och 3 oavgjorda.


- Under våran ljusblå fana, står vi upp - för Himmelsblått - 


Är hundraårssäsongen den säsong då Malmö Fotbollförening upplever sin renässans? Under kvällens match mot Brommapojkarna slogs jag av tanken att "det är så här det måste ha varit då. Förr! På den 'gamla goda tiden.' Då Malmö FF 'ledde' med 1-0 redan innan avspark. Då motståndarna darrade i knäna i spelargången där de stod bredvid levande legender som Krister, Roy, Puskas, Tore, Jan och - den störste av dem alla - Bosse! Då nyss nämnda storheter äntrade planen och gjorde processen kort med vilket motstånd som helst." Är detta säsongen då Malmö FF återigen visar fotbollssverige hur fotboll ska spelas och vilken stad som huserar mesta mästarna?


- Heja Malmö! -

Av Niklas Herrström - 24 maj 2010 23:03

Jag måste bara dela med mig av mitt bandbreddstest.


Jag har aktiverat mitt fiberuttag, så nu surfar jag lite snabbare än vad jag gjorde med mitt mobila "bredband" från 3.


  

Ovido - Quiz & Flashcards