life-begins-in-malmoe

Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Niklas Herrström - 4 maj 2010 21:08

Rubriken gäller endast dig som besökare på min blogg.


Personligen har jag noll och inget tålamod för tillfället. Åtminstone känns det så i skrivande stund.


Förståelse från andra - vad är det? 


För närvarande retar en handfull personer nästan gallfeber på mig med sin/sitt okunskap, omogna beteende, oförmåga och sitt ostrukturerade "arbete".


Varför ska folk vara såna klåpare? Varför är vuxna människor så uppenbart omogna? Hur kan vissa framhäva sig själva utan att ha skärskådat sin förmåga innan? Hur??!! Varför??!!


Ena stunden "förstår" man sig på mig och sympatiserar och "sträcker ut en hand" (bla bla bla). Andra stunden sparkar man på den som redan ligger - och så var förståelsen, och det uttalade tålamodet och vänligheten, som bortblåst.


Och hur kan vuxna, och erfarna, människor komma undan med att vara så vansinnigt ineffektiva?! Jag förstår inte?! Självinsikt!!!


Vila i frid. Imorgon är du 67! Jag hoppas att du får en fin födelsedag - vad du än väljer att hitta på! Jag tänker på, och saknar, dig - alltid!


Så. Det var det hela för idag.


Tack för din tid.


Må väl!

Skapa flashcards