life-begins-in-malmoe

Alla inlägg den 14 april 2010

Av Niklas Herrström - 14 april 2010 00:24

Vad gör jag på bloggen "mitt i natten" en vardag?


I ärlighetens namn så tänkte jag avrunda kvällen i sängen (gör man inte alltid det?!), tittandes på SVT-play. 


Det var så intressant att jag somnade till.


När jag sedan skulle stänga av datorn så såg jag bilderna jag tog tidigare ikväll, och tänkte att jag skulle dela med mig av dem. Jag tror minsann att jag har hittat ett riktigt favoritställe att fotografera solnedgången på! Det började redan i maj 2008, när jag en kväll, ytterst spontant dessutom, tog mig ner till kusten och fotograferade Öresundsbron (bland annat! Det blev en hel del bra foton vid det tillfället). Ikväll var det återigen en underbar solnedgång att njuta av! Jag fick dock stressa ner till havet för att inte missa den, och väl på plats blev det en del "stress-foton" innan lugnet och inspirationen (till viss del) infann sig.


Tidigare på kvällen hade jag kommit hem (alldeles för sent - igen!! Dock inte lika illa som i måndags!), plockat undan lite i lägenheten, burit ner en del saker i förrådet, kört ytterligare några saker till tippen för att slutligen hamna på Hornbach för att köra en favorit i repris; golvlister svajandes från taket på bilen. Hem, fort som ögat, och lasta av listerna och lasta in kamera och stativ och sedan ner till Brofästet. 


Imorgon blir det en lugn förmiddag. Jag ska få min efterlängtade lägenhetsdörr, så jag slipper höra alla grannar ute i trapphuset (och antagligen viktigast av allt - de slipper höra mig!). Därefter arbete i 4-5 timmar och slutligen en perfekt avslutning på dagen i och med matchen mellan Malmö FF och BK Häcken på Malmö Stadion (jajaja, Swedbank Stadion...).


Well - här kommer de utlovade bilderna! Enjoy!! (I hope!!).


Godnatt, och må väl!


  

  

  


Skapa flashcards