life-begins-in-malmoe

Alla inlägg den 18 januari 2010

Av Niklas Herrström - 18 januari 2010 21:02

När detta dygn strax (tre timmar kvar - allt är relativt) är till ända, så har jag fortfarande inte (högst sannolikt åtminstone! Det är trots allt tre timmar kvar) arbetat något med sovrummet idag heller. Det är andra dagen i rad som jag inte arbetar i sovrummet. Det är, för den delen, andra dagen i rad som jag inte gjort något annat med lägenheten heller. Det är också andra dagen i rad som jag skriver om att jag inte gjort något i sovrummet. Summerar jag de två senaste dagarna så har jag lagt ner den tid som jag kunde använt för renovering, på att skriva inlägg om att jag inte renoverat.


Förvisso måste jag respektera grannarna, vilket innebär att jag inte kan väsnas hur sent som helst. Då jag ofta (jag undrar om följande verkligen är sant, eller om det bara känns så?) kommer hem väldigt sent, så blir det nästan aldrig läge att nyttja de tidiga timmarna av kvällarna till att väsnas. Helgerna sover jag. En del. Mer än i veckorna åtminstone. Resten av tiden är jag väldigt upptagen med...med...att...skriva inlägg här?


Det här med blogg kanske inte var en så klok idé? Tanken var ursprungligen, och är också framgent, att skriva om fortskridandet med renoveringen. Detta för att jag (primärt) skulle kunna se tillbaka och njuta av förändringen från gammalt till nytt. Sedermera har bloggen utvecklats till att jag även delar med mig till andra som läser, och nu inte bara om renoveringsarbeten, utan även om mina säregna funderingar.


Nu är tiden mogen att kombinera renovering med blogg, och få ut det mesta, och bästa, av två underbara världar.


"-Lycka till Niklas!"

"-Tack!"


Må väl!

Ovido - Quiz & Flashcards