life-begins-in-malmoe

Alla inlägg under november 2009

Av Niklas Herrström - 13 november 2009 06:53

...för övertagande av nycklarna till lägenheten i Malmö.


Det känns egentligen helt sjukt. 

Sjukt bra alltså! :P


Nu börjar en lååång tid med flytt, renovering, "tuffa" beslut över vad som ska åtgärdas och på vilket sätt. 


Jag tror det är bättre att suga på karamellen ett tag och verkligen känna in vad lägenheten ska "råka ut för"... 


Återkommer under dagen!


Knake nästa :)

Av Niklas Herrström - 11 november 2009 22:16

Precis vaknat. Dags att sova igen.


Evigt trött idag.


Ny intensiv arbetsdag imorgon.


Måndag hägrar.


Men först - fredag!

Av Niklas Herrström - 11 november 2009 18:17

Olja in fiskbensparketten och lägga flytande furugolv i kök och sovrum? *Hmm*

Av Niklas Herrström - 11 november 2009 16:51

Idag blev det så skuldebreven undertecknade. Känns ganska abstrakt. Att låna en "fantasisumma" med pengar alltså. Själva undertecknandet kändes väldigt konkret. Jag skrev nog min namnteckning och datum ett 20-tal gånger. Men vadå? Det är det ju värt!


Ett tips till er som känner att det kan vara dyrt att köpa bostad:


"Det som är dyrt idag är billigt imorgon. Priset på bostäder har ökat stadigt sedan Jesus tid"

/Boende i föreningen till vilken jag ämnar flytta.


Klokt! Nu är denna klokhet ingen universell regel, men spontant känner jag (och jag känner även likadant efter en snabbanalys av min magkänsla) så stämmer detta påstående säkerligen i alla fall utom i de som får statuera undantagen som bekräftar regeln.


Imorgon är det återigen en dag som saknar anknytning till lägenheten - i en rent konkret mening alltså. 


Fredag kl 10 är det nyckelöverlämning. Hur skönt blir inte det?


Sedan börjar de abstrakta tankarna kring kakel, färg, golv etc. att överföras till konkreta handlingar (är det tänkt). 


Det kommer att ta tid.


Låt det ta tid!

Av Niklas Herrström - 10 november 2009 20:22

För eventuella arbetskamrater som råkar läsa detta kommer direkt att känna igen sig i rubriksättningen. På måndag är det dags för årets stora händelse. Åtminstone ur företagssynpunkt. Jag återkommer med mer info och länkar på måndag. För den oinvigde kommer det att bli en vansinnigt stor besvikelse, men för mig personligen är det en "milstolpe". Det ska i vilket fall som helst bli väldigt skönt att få sjösätta det senaste halvårets hårda och lärorika arbete. 


En annan nedräkning är ju inför fredag. Imorgon tar jag ytterligare ett steg mot lägenheten i Malmö. Besök på banken under förmiddagen. Ett nödvändigt ont att skuldsätta sig. Men - det som är dyrt idag är billigt imorgon. Inte för att lägenheten är speciellt dyr, men ändå! 


Back to work nu, för att återkoppla till det inledande stycket. Extern access är inte så dumt alltid. Även om det är bland det sista jag hade behövt att ha just nu...



Av Niklas Herrström - 9 november 2009 22:47

Sådär ja. Nu damp första avgiftsavin ner i brevlådan. December 2009. Smaka på det! 


Jag har redan fått "frågan" (dvs. en fråga jag inte kan tacka nej till) om att bli styrelseledamot och hålla i förvaltningen. Det är väl bara till att tacka och ta emot!


Jag har ju ändå inte så mycket annat att stå i :P




Release på måndag. Långa arbetsdagar resten av veckan. Lördag och söndag ligger i farozonen. Allt måste ju vara i sin ordning inför måndag.


Kl 0800 pekar vi om! *Hatten av*

Av Niklas Herrström - 8 november 2009 17:08

Här kommer några av mina bilder.


Potential säger jag. 


              

Av Niklas Herrström - 8 november 2009 17:05

Så, här kommer några av mäklarens bilder. Vidvinkelobjektiv kan verkligen förvränga saker. Jag får nog fota lite med ett sådant när jag är färdig så en jämförelse kan göras!


      


        

Ovido - Quiz & Flashcards